WIE IS BAS?

Even voorstellen: Bastien Langeveld. Marketeer. Wijngek. Fulltime foodie. Parttime wielertoerist. Eigenwijs bourgondisch.

Ik studeerde af als bedrijfswetenschapper aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, werkte voor, tijdens en na deze periode in verschillende functies in de (veelal) Nijmeegse horeca en ontwikkelde in die setting mijn onvoorwaardelijke liefde voor goede wijn en spijs.

Ik besloot na enkele werkzame jaren als foodmarketeer in het bedrijfsleven dat het tijd was om ook mijn eigen signatuur af te geven in de wereld van professionele foodcommunicatie. Gewapend met een kop (versgemalen) koffie en laptop ben ik, etenstijden daargelaten, dan ook het meest in mijn element.

Het laatste zetje gaf Volkskrant wijnschrijver Onno Kleyn mij eind 2014, na afloop van zijn cursus culinair en wijnschrijven aan de gelijknamige academie:  het ‘cum laude’ getuigschrift en een plekje in de eregalerij waren de bevestiging dat ik op geheel eigen wijze waarde toevoeg aan dit heerlijke vak.

Analytisch denken koppelen aan creatieve pennenstreken. Tongstrelend schrijven én de juiste marketingkaders kiezen om succes te boeken. Dat is mijn kracht.